U bent hier:
15 nov

Bedrijfsimago sterk beïnvloed door koffie

PouchDirect deed onlangs onderzoek naar de invloed van koffie op het bedrijfsimago. Zowel de smaak en soort koffie die geserveerd werd als de manier van presenteren hadden invloed op de eerste indruk en verdere beeldvorming van een bedrijf.

Serveren is bepalend

“In totaal hebben 56,8% van de respondenten aangegeven dat een kopje koffie over het algemeen invloed heeft op de eerste indruk die gevormd wordt van een persoon of bedrijf. Mannen geven dit vaker aan (64,2%) dan vrouwen (50,2%). Van de 508 respondenten geeft 65,2% een volmondig ‘ja’ op de vraag of de manier van serveren van een kopje koffie invloed heeft op het imago van een bedrijf. Hierbij was ook de manier van serveren van de melk en de suiker bij de koffie belangrijk. Weer gaven mannen vaker aan dat het invloed heeft, namelijk 69,9% ten opzichte van 61,1% van de vrouwen. 61,2% van de respondenten geeft aan verse bonen koffie het lekkerst te vinden. Daarna zijn koffiepads en filterkoffie het populairst met respectievelijk 17,1% en 16,3% van de antwoorden.”

Wilt u een vrijblijvend advies over de koffievoorziening in uw bedrijf of organisatie? Bel ons, telefoonnummer: 0475 - 41 01 96.

Bron: PouchDirect, 2016