U bent hier:

NESCAFÉ en MVO

NESCAFÉ zegt niet alleen dat ze duurzaam werkt, ze doet het ook! Het adviesbureau Deloitte onderzocht nam 65 organisaties onder de loep, die gepoogd hebben rekening te houden met de klimaatverandering en milieubedreigingen.

NESCAFÉ Plan keurmerk

NESCAFÉ is het grootste koffiemerk ter wereld en elke seconde worden er wereldwijd gemiddeld 4600 koppen NESCAFÉ koffie gedronken. NESCAFÉ hecht er belang aan dat de koffie wordt geproduceerd met respect voor de mens en het milieu, van boon tot kopje koffie. Daarom is het bedrijf het NESCAFÉ Plan gestart. Het NESCAFÉ Plan is een wereldwijd initiatief waarbij NESCAFÉ samen met haar partners meerwaarde biedt voor iedereen die betrokken is bij het proces van koffieproductie en -verwerking. Deze benadering steunt op drie duurzaamheidspijlers: verantwoorde landbouw, verantwoorde productie & logistiek en verantwoorde consumptie.

Zes multinationals

Alleen de zes multinationals Puma, Nike, Nestlé, Natura, Unilever en Ricoh behoren tot het hoogste ‘ecosysteem’-niveau. Dit betekent dat ze verder zijn gegaan dan alleen het opstellen van een duurzaamheidsbeleid. Zie voor meer informatie: http://www.duurzaambedrijfsleven.nl/44648/slechts-6-multinationals-echt-duurzaam.

Verantwoorde landbouw, productie en logistiek

Door samen met haar partners, de koffieboeren, op de lange termijn de zekerheid van een goede oogst te bieden en door het milieu te respecteren, legt NESCAFÉ de basis voor duurzaamheid. Door elke stap in het productieproces verder te verduurzamen, doet NESCAFÉ er alles aan om de C0₂-voetafdruk te verkleinen.

Verantwoorde consumptie

NESCAFÉ vindt dat iedereen een rol speelt bij het behoud van het milieu. Daarom is NESCAFÉ continu op zoek naar milieuvriendelijkere verpakkingen en spoort het bedrijf iedereen aan verantwoord en milieubewust te consumeren.

Melk allergenen informatie

Op 13 december 2014 is vanuit de EU de voedselinformatie aan de consumenten regulering (FIC) in werking getreden. Deze nieuwe wetgeving schrijft onder andere voor dat er op/bij koffieautomaten informatie wordt verschaft over de aanwezigheid van melk allergenen.
NESTLÉ Professional ondersteunt de Nescafé klanten van Coffee Fresh Beaumont om te voldoen aan deze regulering in de vorm van een sticker waarop de melk allergenen informatie in weergegeven. U dient deze sticker in of in de nabijheid van de Nescafé koffieapparatuur aan te brengen. De sticker is ook verkrijgbaar via Coffee Fresh Beaumont.